• Zwangerschapsfit

    Zwangerschapsfit

    Zwangerschapsfit Amstelveen/ Amsterdam Buitenveldert/Sportas/Zuidas

    Het aantal sportende, zwangere vrouwen neemt nog steeds toe. Logisch, want verschillende onderzoeken tonen aan dat sporten tijdens de zwangerschap energie geeft. Bovendien heeft sporten een positieve invloed op je kind. Je kunt op elk moment tijdens je zwangerschap beginnen met sporten, ongeacht in welk trimester je je bevindt.
     
    De personal trainer begeleidt en stimuleert je gedurende de zwangerschapsperiode. We maken een plan van aanpak. Hierin staat duidelijk welke oefeningen je kunt doen en ook welke spieren wel en welke niet getraind kunnen worden, passend bij elk trimester van je zwangerschap. De intensiteit en frequentie van de training worden aangepast aan jouw belastbaarheid. Deze aanpak in combinatie met vooraf gemaakte trainingsafspraken zorgen ervoor dat je je doelstellingen bereikt en vooral dat je gemotiveerd blijft. Natuurlijk wordt er rekening gehouden met de status waarin je je op dat moment bevindt. Daar zijn we bij Fit2Future zeker van op de hoogte. Samen streven we naar een fitte en energieke zwangerschap, een soepele bevalling en vooral een gezond kindje en een blije mama.
     
    Sporten tijdens de zwangerschap geeft energie, houdt je fit en vermindert zwangerschapskwalen.
    Tijdens je zwangerschap vinden er in je lichaam veel veranderingen plaats. Je hart werkt harder om  extra bloed rond te pompen, je wordt zwaarder en ook hormonaal gebeurt er veel. Per keer wisselt je stemming. Om je lichaam gezond te houden, is het aan te raden ook tijdens je zwangerschap te (blijven) bewegen.
     
    Naast sporten is gezonde voeding erg belangrijk. Door gezond te eten tijdens je zwangerschap, voorzie je je lichaam van alle benodigde voedingsstoffen om gezond en fit te blijven en zwangerschapskwalen te voorkomen. Verschillende studies tonen aan dat gezonde voeding tijdens de zwangerschap ook je kind veel voordelen biedt. Groenten en fruit bevatten bijvoorbeeld veel vitamines, mineralen en vocht die erg essentieel zijn tijdens een zwangerschap. Daarnaast zijn er bepaalde voedingsmiddelen die je juist niet mag eten, of beter kunt beperken.
     

    Voor wie?

    Zwangere vrouwen ongeacht in welk trimester de aanstaande moeder zich bevindt.
     

    Enkele voordelen van sporten tijdens de zwangerschap

    • Het houdt moeder en kind gezonder;
    • Door te sporten kom je minder aan;
    • Sporten verlaagt een te hoge bloeddruk;
    • Door te gaan sporten maakt je lichaam meer endorfine aan (voor een blij gevoel);
    • Door sporten heb je minder kans op zwangerschapskwalen;
    • Sporten bevordert een goede nachtrust;
    • Snel terug in vorm na de bevalling.

     

    Wat zijn de kenmerken?

    • Plan van aanpak;
    • Veilig en gestructureerd sporten;
    • Een gespecialiseerde en gediplomeerde personal trainer;
    • Voedingstips en -weetjes;
    • In groepsverband of persoonlijk;
    • De trainingsactiviteiten zijn gericht op conditie, uithoudingsvermogen, spierversterkende oefeningen (buik, bekken, onderrug) en stretchten;
    • In de personal training komen de volgende onderdelen aan bod:
      • cardio-oefeningen;
      • spierversterkende oefeningen;
      • oefengingen voor een goede houding;
      • bekkenbodemtraining;
      • ontspanningsoefeningen.

       

      Lesdata en Tarieven

      Item: Kosten: Data & Tijden: Bel voor de actuele info
      Losse les €65,00 per les
      3 Maanden
      Bij aanschaffen van een pakket 1e les geheel GRATIS**